Kalliolla kukkulalla 810 m² paratiisia. Muutin Turusta Göteborgiin 1971, kirjotan suameks. Lukemisiani ja kirjavihjeitäni löytyy täältä.

Voi voita

Kaupoista on voi ihan loppu, viimeisen voipaketin sain, lappu hyllyssä että kaikki lchf-dietillä (low carb high fat). Hiilihydraatit pois ja energia otetaan rasvasta. Kroppa polttaa rasvaa kun sokeria ei ole saatavana. En minä nyt noin laihduttele, mutta aitoa voita olen koko ikäni syönyt, en edes äitiltäni saanut margariinia. Lapseni iloisia etteivät saaneet margariinia pienenä. Voita vain.

10 kommenttia:

Tuula kirjoitti...

Oikea voi on kylla ihan eri makuista kuin kaikenmaailman margariinit.

Hanneles bokparadis kirjoitti...

Tuula, ja paljon terveellisempää...

A kirjoitti...

Hyvä asia on, että voilla on vieläkin ystäviä.:D

Hannele Ruusukummusta kirjoitti...

Voita käytämme mekin...minä en leivälle laita mitään rasvaa, mutta ruanlaitossa voi on aina voita...☺

Aana kirjoitti...

Kyllä voi on aina voita!

Olen koko aikuisikäni käyttänyt voita leivontaan ja ruoanlaittoon, jos vain mahdollista.
Mieluusti levittäisin sitä leivällekin, mutta kun en koskaan muista nostaa sitä jääkaapista ajoissa pehmenemään:)

Unelma kirjoitti...

Voita ei mikään voita.

Hannele på Hisingen kirjoitti...

Aili-mummo, loppu melkein koko Ruotsissa..

Irmastiina, kyllä minä leivällekin.

Hanneles bokparadis kirjoitti...

Aana, minä en ole koskaan syönyt margariinia, äitinikin osti aina voita.

Unelma, niin se on, paras maku ja terveellistä.

hanne virtauksesta kirjoitti...

Voi on aina voita..

tosin teen itselleni kevennettyä levitettä....
voita 100g
0,5 dl vettä
0,5 dl oliiviöljyä
mausteina esim persiljaa, valkosipulia tms..
tehosekoittimella sekaisin, kun voi on pehmennyt..
hyvää

Hanneles bokparadis kirjoitti...

Hanne, koska voi eikä rasva nykyään edes vaarallista, niin syön sellasenaan.